Thursday, December 20, 2012

Kejap cuti.. kejap tak.. per cer..??

5 thn dgn company ni buat aku dah lali dengan pihak pengurusan yang kurang professional. Ingatkan makin besar company ni, pihak pengurusan lebih cekap dan professional.. but.. still kat takuk lama.. emm.. sedih.. nak buat keputusan mcm budak2.. suka2 bg tau declare cuti.. suka2 last minit  undeclare pulak.. So.. kesim pulan akibat cuti yg undeclare maka kena lah aku kerja hari ni.. Dengan rasa kecewa sebab dah janji ngan syira utk bawak dia and adik jln2.. weekend aku dah penuh.. kelas.. kelas.. kelas.. (sendiri yg buat keputusan nak blaja kan..? hahahha) mlm2 pun bz.. assignment n study...  kalau ada free sket.. mula la  nak kena isi ngan kerja2 berkaitan ngan Insurans pulak..  Bersyukur sekurang2 nya aku tak bazirkan masa utk perkara2 yg tak berfaedah, mungkin pengorbanan yg aku buat sekarang, akan beri aku lebih masa untuk anak2 pada masa akan datang.. InsyaAllah. Cuma harap syira boleh faham situasi ni.. Mungkin umur nya baru 5 thn, tapi anak dara aku ni sgt matang.. Semalam bila aku bg tau yg aku kena kerja hari ni, dia menangis, tapi bila bangun tidur pagi tadi.. aku explain lagi, kenapa aku perlu kerja hari ni... dgn muka sedih dia kasi aku pi kerja... emm..  kalau la dia tau yg sebenarnya kalau boleh ibu dia ni nak selalu ada disamping anak2 . Cepat la masa berlalu.. Habis jek final exam nanti, aku akan make sure, cuti sem nanti lebih byk quality time ngan dorang..

No comments:

Post a Comment